Wasze zadanie będzie polegało na stworzeniu dwóch sztabów medialnych zgodnie z zainteresowaniami. Jedna grupa będzie zajmowała się teatrem, a druga dziennikarstwem.Musicie podjąć decyzję, do którego sztabu chcecie należeć.
Sztab teatralny
- Podzielcie się funkcjami:
- detektywi teatru-happeningu,
- kreatorzy kostiumów,
- pomysłowi wizażyści,
- nieprzewidywalni kamerzyści i fotografowie,
- doskonali aktorzy,
- utalentowani tancerze.
- Wśród waszych grup wybierzcie lidera, który zaprezentuje w formie prezentacji Power Point, informacje na temat happeningu, kostiumów teatralnych, makijażu teatralnego, fotografii, aktorstwa i choreografii teatralnej (możecie znaleźć interesujące dla was osoby z danej branży)
- Detektywi teatru-happeningu
- poszukajcie w najbliższej okolicy teatr, który zajmuje się happeningiem (sprawdźcie ich strony internetowe), zaprezentujcie to w formie prezentacji Power Point,
- przeprowadźcie wywiad z osobą, która zajmuje się happeningiem (ewentualnie z kimś, kto grał w happeningu, bądź się nim interesuje). Celem wywiadu jest zebranie jak największej ilości wiadomości dotyczących: etapu przygotowań do happeningu, sposobu jego grania, ilości występujących osób, istotnych elementach happeningu, czasu przeznaczonego na realizację happeningu.
- Nieprzewidywalni kamerzyści i fotografowie, zajmijcie się utrwaleniem rozmowy z osobą, która interesuje się teatrem. Jeden z przedstawicieli sztabu musi być odpowiedzialny za sfilmowanie wywiadu. Może w tym celu wykorzystać dostępne narzędzia, np. kamerę lub aparat czy telefon z dostępną funkcja wideo, drugi za zrobienie zdjęć.
- Zapoznajcie się z programem Corel Paint, aby zadbać o profesjonalną obróbkę zdjęć.
- Dodatkowo śledźcie bacznie życie szkoły,zerkajcie na jej stronę, szukajcie samodzielnie ciekawych tematów i dokonajcie prezentacji fotograficznej.
- Utrwalcie niezapomniane chwile występu grupy teatralnej na stronie internetowej teatru , bądź przygotujcie fotograficzną wystawę.
- Stwórzcie kronikę happeningu.
- Kreatorzy kostiumów, przygotujcie kolorowe i nietypowe wzorce strojów-uwzględnijcie kolorowe peruki, parasole i różowe legginsy, modele przedstawcie w formie prezentacji Power Point.
- wyszukajcie w internecie lub w innych mediach(prasie,telewizji) ich przykłady,
- swoje makiety zastosujcie na żywych modelach-aktorach szkolnego teatru.
- Pomysłowi wizażyści, przedstawcie projekty różnobarwnego i ciekawego makijażu (prezentacja multimedialna Power Point),
- wyszperajcie w internecie albo sięgnijcie do innych mediów (prasy, telewizji) ciekawe rozwiązania,
- stwórzcie innowacyjny makijaż na waszych kolegach-aktorach, do tego celu wykorzystajcie kolorowe kredki i szminkę teatralną,
- zaprezentujcie rekwizyty i scenografię do występu grupy teatralnej.
- Doskonali aktorzy, odegrajcie scenki, które dostarczy Wam nauczyciel
- zastosujcie prawidłową interpretację głosową,
- uwzględnijcie mimikę, gest i ruch sceniczny
- Utalentowani tancerze, zaprezentujcie wasz innowacyjny taniec,
- skorzystajcie z ciekawych układów choreograficznych, które znajdują się w internecie,
- dobierzcie odpowiednią muzykę,
- wykorzystajcie żywą muzykę-posłużcie się szkolnymi instrumentami.
Sztab dziennikarski
- Zabawcie się w detektywów form dziennikarskich (reklama, wywiad, recenzja, fotoreportaż, notatka prasowa,artykuł prasowy ,ogłoszenie, zaproszenie, plakat, sprawozdanie, przemówienie).
- Podzielcie się funkcjami:
- specjaliści reklamy i plakatu,
- fachowcy od wywiadu i przemówienia,
- znawcy notatki prasowej,recenzji i artykułu prasowego,
- konsultanci od zaproszeń i ogłoszeń,
- eksperci fotoreportażu,
- badacze sprawozdania,
- kreatywni pisarze.
- Wśród waszych grup wybierzcie lidera, który zaprezentuje w prezentacji multimedialnej(Power Point) informacje na temat reklamy, wywiadu, reportażu, recenzji, notatki prasowej, ogłoszenia, zaproszenia, plakatu, sprawozdania i przemówienia.
- Specjaliści reklamy i plakatu, obmyślcie strategię oraz stwórzcie reklamę oraz plakat promujący raczkujący kolorowy teatr.
- Wyszukajcie w internecie,obejrzyjcie w innych mediach(prasie,telewizji,radio),w miejscach publicznych przykłady reklamy i plakatu.Skorzystajcie z informacji dostępnych w innych źródłach.(podręcznikach ,opracowaniach).Być może znajdziecie kogoś,kto się tym zawodowo zajmuje.Przeprowadźcie z nim wywiad,przedstawcie ich sylwetki,dokonania.Zamieśćcie go w szkolnej gazetce.Skorzystajcie z dyktafonu,aparatu (kamery,telefonu z funkcją nagrywania).
- Aby wykonać plakat i reklamę,zapoznajcie się z programem komputerowym Corel Draw Graphics i Publisher.
- Aby dokonać profesjonalnej obróbki fotografii, zapoznajcie się z programem Corel Paint.
- Obejrzycie i zastanówcie się ,czym te formy się wyróżniają,czemu służą,jakie elementy zawierają,rodzaje wypowiedzeń.Jakie techniki perswazji są stosowane.
- Uporządkujcie informacje.
- Stwórzcie słowniczek pojęć(haseł słownikowych)związanych z formą plakatu i reklamą.Przedstawcie go w formie prezentacji w programie Power Point.
- Fachowcy od wywiadu, przeprowadźcie wywiad i dokonajcie dokumentacji fotograficznej osoby,która zajmuje się pisaniem w gazecie,pracuje w radio ,teatrze.(ewentualnie z kimś, kto się tym interesuje).
- Wyszukajcie w internecie oraz innych mediach(prasa,telewizja,teatr) i opracowaniach przykłady wywiadów ze znanymi (również lokalnie -w Gołkowicach)osobami .Zwróćcie uwagę,jak są konstruowane pytania-zarówno pod względem treści,jak i poprawności językowej,ortograficznej i interpunkcyjnej.
- Wyszukajcie informacje,korzystając z różnych źródeł,z internetu, innych mediów oraz opracowań-na temat znanych dziennikarzy(również lokalnie).
- Zapoznajcie się z programami "Publisher" i "Corel Paint" .
- Zapoznajcie się z zasadami redagowania gazety.Obejrzyjcie naszą szkolną gazetkę oraz inne zamieszczone w internecie.
- Zamieśćcie tekst wywiadu i fotografie w szkolnej gazetce i na stronie internetowej.
- Znawcy notatki prasowej i artykułu prasowego,doszukajcie się najciekawszych wydarzeń szkolnych w 2010 i 2011 roku.Napiszcie o tym i dokonajcie dokumentacji fotograficznej.Skorzystajcie z dyktafonu i aparatu fotograficznego,bądź innego sprzętu z funkcją nagrywania (np telefonu komórkowego)
- Obserwujcie bacznie życie szkoły,szukajcie samodzielnie ciekawych tematów,uczestniczcie w szkolnych wydarzeniach.Korzystajcie z informacji zawartych na stronie internetowej szkoły .
- Wyszukajcie w internecie oraz innych dostępnych źródłach przykłady notatki prasowej oraz recenzji.
- Zwróćcie uwagę,jakie elementy zawierają,jakim językiem są napisane, jakich wydarzeń dotyczą.
- Stwórzcie w programie Power Point prezentację multimedialną na temat recenzji, ,notatki prasowej i artykułu prasowego.
- Zapoznajcie się z zasadami redagowania szkolnych gazetek-przejrzyjcie naszą szkolna gazetkę i inne zamieszczone w internecie.
- Recenzje,notatki prasowe i artykuły zamieśćcie w szkolnej gazetce i na stronie internetowej
- Zbadajcie formę ogłoszenia i zaproszenia,wyszukajcie w internecie i innych źródłach wzory ogłoszenia i zaproszenia;zwróćcie uwagę,jakie elementy są niezbędne,jak rozmieszczone (strona graficzna).
- Wykonajcie w programie Power Point prezentację multimedialną.
- Zapoznajcie się z programem graficznym Corel Draw Graphics.
- Zaprojektujcie oraz wykonajcie zaproszenie i ogłoszenie o kolorowym happeningu.w tym programie.
- Stwórzcie profil na portalu www.nasza-klasa.pl oraz www.facebook.pl i stronie internetowej
- www.e-godow.pl.
- Zapoznajcie się z programem komputerowym Frontpage i stwórzcie stronę internetową waszej grupy.
- Zaproście na to wydarzenie jak najwięcej osób.
- Badacze sprawozdania i recenzji zrelacjonujcie interesujące chwile z życia szkoły w 2010 i 2011 roku.Opiszcie je w formie recenzji i dokładnie sfotografujcie.Skorzystajcie z aparatu fotograficznego lub innego sprzętu posiadającego takie funkcje, np.telefonu komórkowego.
- Przypomnijcie sobie formę sprawozdania. Poszukajcie w internecie i w prasie sprawozdań z różnych wydarzeń.
- Zapoznaj się z formą recenzji.
- Obserwujcie bacznie szkolne życie,miejcie oczy i uszy otwarte.Uczestniczcie w wydarzeniach,żeby je potem dokładnie i wiarygodnie przedstawić.
- Odkryjcie historię naszej szkoły.Szukajcie informacji na ten temat w różnych źródłach, np. na stronie internetowej naszej szkoły,w różnych opracowaniach. Przeprowadźcie wywiad z Panią Dyrektor ,z rodzicami,dziadkami oraz z innymi osobami związanymi ze szkołą. Użyjcie do tego dyktafonu lub innego sprzętu z funkcją nagrywania, np telefonu komórkowego,aparatu fotograficznego z funkcją,kamery.
- Porozmawiajcie z Panią Dyrektor i zapytajcie o możliwość skorzystania ze szkolnego archiwum. Przejrzyjcie szkolne kroniki. Spiszcie najważniejsze i najciekawsze informacje o szkole.
- Zainteresujcie się patronem szkoły.Zbierzcie informacje na jego temat.Sięgnijcie do różnych źródeł.Stwórzcie prezentację multimedialną i przekażcie ją do szkolnego centrum multimedialnego.
- Zbierzcie informacje na temat współczesnej szkoły, skorzystajcie ze strony internetowej,porozmawiajcie z panią sekretarką. Dane zamieśćcie w szkolnej gazetce,którą razem stworzycie.
- Obejrzyjcie szkolną gazetkę i inne,zamieszczone na stronach internetowych szkół.
- Zapoznajcie się z jej budową,rubrykami,tematami.
- Odkrywcy przemówienia ,opowiedzcie o wpływie reklamy na wasze życie.
- Zapoznajcie się z formą przemówienia. Poszperajcie w internecie i innych źródłach (podręcznikach,opracowaniach),prasie.Wysłuchajcie przemówień w telewizji oraz w radio.Zwróćcie uwagę na słownictwo,rodzaje stosowanych wypowiedzeń.
- Wyszukaj w dostępnych źródłach informacje na temat słynnych mówców i przedstaw ich sylwetki w formie prezentacji multimedialnej.
- Zanotujcie swoje spostrzeżenia i stwórzcie ciekawą prezentację na temat przemówienia.
- Obejrzycie i wysłuchajcie reklamy w internecie,prasie,radio,telewizji i innych książkach na temat mediów. Zwróćcie uwagę,jakie środki przekazu stosują twórcy reklam.Zastanówcie się się, czemu one służą i jak wpływają na wasze codzienne życie.
- Przeszukajcie internet i prześledźcie historię reklamy,jak się zmieniała, od czego to zależało,jaki wywierała wpływ na życie codzienne ludzi.Zróbcie ciekawą prezentację w Power Poincie.
- Przygotujcie się do wygłoszenia przemówienia. Nagrajcie swój występ.Skorzystajcie z aparatu fotograficznego z funkcją nagrywania,kamery lub innego sprzętu.Pamiętajcie o nienagannej wymowie,właściwej postawie.
- Wygłoście je w szkolnym radiowęźle.
- Zamieścće na stronie internetowej.
- Specjaliści fotoreportażu,opiszcie i sfotografujcie występ kolorowego teatru.
- Wyszukajcie podstawowe pojęcia związane z pracą dziennikarza.
- Wyjaśnijcie je i stwórzcie multimedialny słowniczek- wykonajcie prezentację w Power Poincie.
- Wyszukajcie w internecie ważne wskazówki na temat zasad redagowania gazety.
- Obejrzyjcie szkolną gazetkę, inne ,zamieszczone w internecie oraz różne dostępne czasopisma.
- Wybierzcie się do szkolnej i gminnej biblioteki. przejrzycie prasę,zwróćcie uwagę na tytuły,szatę graficzną, rozmieszczenie tekstu-kolumny,czcionkę itp.
- Obejrzycie w telewizji lub w internecie fotoreportaże.
- Przeprowadźcie wywiad z dziennikarzem,fotografem, w jakiś sposób jest związana z pracą w gazecie.Zbierzcie jak najwięcej informacji na temat zawodu fotoreportera,dziennikarza.Sposobu tworzenia fotoreportażu,zbierania informacji,ich selekcji,wyszukiwania ciekawych tematów-newsów,pomysłów na tytuły.
- Zbierzcie informacje,wymyślcie scenariusz fotoreportażu,wymyślcie tytuł przyciągający uwagę i wykonajcie fotoreportaż- napiszcie ciekawy tekst i zróbcie zdjęcia.Skorzystajcie z aparatu fotograficznego,kamery lub innego sprzętu z funkcja nagrywania,robienia zdjęć.Do profesjonalnej obróbki zdjęć wykorzystajcie program komputerowy Corel Paint.
- Gotowy reportaż zamieśćcie w szkolnej gazetce,którą razem stworzycie oraz na stronie internetowej
- Zadbajcie o reklamę i kolportaż gazetki.
- Kreatywni pisarze, stwórzcie tekst do kolorowego happeningu.
- Poszukaj w internecie i innych dostępnych źródłach informacji na temat sztuki happeningu.
- Rozejrzyj się po najbliższej okolicy,popytaj,przejrzyj strony internetowe na temat teatrów wystawiających happening.
- Wyszukaj ciekawe teksty do happeningu.
- Wykonaj w Power Poincie ciekawą prezentację na temat happeningu.
- Znajdź pomysł na temat ,wymyśl tytuł i stwórz tekst do happeningu.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń