4. PROCES

Wasze zadanie będzie polegało na stworzeniu dwóch sztabów medialnych zgodnie z zainteresowaniami. Jedna grupa będzie zajmowała się teatrem, a druga dziennikarstwem.Musicie podjąć decyzję, do którego sztabu chcecie należeć.

Sztab teatralny
  1. Podzielcie się funkcjami: 
  • detektywi teatru-happeningu,
  • kreatorzy kostiumów,
  • pomysłowi wizażyści,
  • nieprzewidywalni kamerzyści i fotografowie,
  • doskonali aktorzy,
  • utalentowani tancerze.
  1. Wśród  waszych grup wybierzcie lidera, który zaprezentuje w formie prezentacji Power Point, informacje na temat happeningu, kostiumów teatralnych, makijażu teatralnego, fotografii, aktorstwa i choreografii teatralnej (możecie znaleźć interesujące dla was osoby z danej branży)
  1. Detektywi teatru-happeningu
  • poszukajcie w najbliższej okolicy teatr, który zajmuje się happeningiem (sprawdźcie ich strony internetowe), zaprezentujcie to w formie   prezentacji Power Point,
  • przeprowadźcie wywiad z osobą, która zajmuje się happeningiem (ewentualnie z kimś, kto grał w happeningu, bądź się nim interesuje). Celem wywiadu jest zebranie jak największej ilości wiadomości dotyczących: etapu przygotowań do happeningu, sposobu jego grania, ilości występujących osób, istotnych elementach happeningu, czasu przeznaczonego na realizację happeningu. 
  1. Nieprzewidywalni kamerzyści i fotografowie, zajmijcie się utrwaleniem rozmowy z  osobą, która   interesuje się   teatrem. Jeden z przedstawicieli sztabu musi być odpowiedzialny za sfilmowanie wywiadu. Może w tym celu wykorzystać dostępne narzędzia, np. kamerę lub aparat czy telefon z dostępną funkcja wideo, drugi za zrobienie zdjęć. 
  • Zapoznajcie się z programem Corel Paint, aby zadbać o profesjonalną obróbkę zdjęć.
  • Dodatkowo śledźcie bacznie życie szkoły,zerkajcie na jej  stronę, szukajcie samodzielnie ciekawych tematów i   dokonajcie prezentacji fotograficznej. 
  • Utrwalcie niezapomniane chwile występu grupy teatralnej na stronie internetowej teatru , bądź przygotujcie fotograficzną wystawę.
  • Stwórzcie kronikę happeningu.
    1.  Kreatorzy kostiumów, przygotujcie kolorowe i nietypowe wzorce strojów-uwzględnijcie kolorowe peruki, parasole i różowe legginsy, modele przedstawcie w formie prezentacji  Power  Point.
    • wyszukajcie w internecie lub w innych mediach(prasie,telewizji) ich przykłady,
    • swoje makiety zastosujcie na żywych modelach-aktorach szkolnego teatru.
      1. Pomysłowi wizażyści, przedstawcie projekty różnobarwnego i ciekawego makijażu (prezentacja multimedialna Power Point),
      • wyszperajcie w internecie albo sięgnijcie do innych mediów (prasy, telewizji) ciekawe rozwiązania,
      • stwórzcie  innowacyjny makijaż na waszych kolegach-aktorach, do tego celu wykorzystajcie kolorowe kredki i  szminkę teatralną,
      • zaprezentujcie rekwizyty i scenografię do występu grupy teatralnej.
        1. Doskonali aktorzy, odegrajcie scenki, które dostarczy Wam nauczyciel
        • zastosujcie prawidłową interpretację głosową,
        • uwzględnijcie mimikę, gest i ruch sceniczny
          1. Utalentowani tancerze, zaprezentujcie wasz innowacyjny taniec,
          • skorzystajcie z ciekawych układów choreograficznych, które znajdują się w internecie,
          • dobierzcie odpowiednią muzykę,
          • wykorzystajcie żywą muzykę-posłużcie się szkolnymi instrumentami.

           Sztab dziennikarski
          1. Zabawcie się w detektywów form dziennikarskich (reklama, wywiad, recenzja, fotoreportaż, notatka prasowa,artykuł prasowy ,ogłoszenie, zaproszenie, plakat, sprawozdanie, przemówienie).
          2. Podzielcie się funkcjami: 
          • specjaliści reklamy i plakatu,
          • fachowcy od wywiadu i przemówienia,
          • znawcy notatki prasowej,recenzji i artykułu prasowego,
          • konsultanci od zaproszeń i ogłoszeń,
          • eksperci fotoreportażu,
          • badacze sprawozdania,
          • kreatywni pisarze.
          1.  Wśród  waszych grup wybierzcie lidera, który zaprezentuje w prezentacji multimedialnej(Power Point) informacje na temat reklamy, wywiadu, reportażu, recenzji, notatki prasowej, ogłoszenia, zaproszenia, plakatu, sprawozdania i przemówienia.
          2. Specjaliści reklamy i plakatu,  obmyślcie strategię oraz stwórzcie reklamę  oraz plakat promujący raczkujący kolorowy teatr.
          • Wyszukajcie w internecie,obejrzyjcie w innych mediach(prasie,telewizji,radio),w miejscach publicznych przykłady reklamy i plakatu.Skorzystajcie z informacji dostępnych w innych źródłach.(podręcznikach ,opracowaniach).Być może znajdziecie kogoś,kto się tym zawodowo zajmuje.Przeprowadźcie  z nim wywiad,przedstawcie ich sylwetki,dokonania.Zamieśćcie go w szkolnej gazetce.Skorzystajcie z dyktafonu,aparatu (kamery,telefonu  z funkcją nagrywania).
          • Aby wykonać plakat i reklamę,zapoznajcie się z programem komputerowym Corel Draw Graphics i Publisher.
          • Aby dokonać profesjonalnej obróbki fotografii, zapoznajcie się z programem Corel Paint.
          • Obejrzycie i zastanówcie się ,czym te formy się wyróżniają,czemu służą,jakie elementy zawierają,rodzaje wypowiedzeń.Jakie techniki perswazji są stosowane.
          • Uporządkujcie informacje.
          • Stwórzcie słowniczek pojęć(haseł słownikowych)związanych z formą plakatu i reklamą.Przedstawcie go w formie prezentacji w programie Power Point.
          1. Fachowcy od wywiadu, przeprowadźcie wywiad i dokonajcie  dokumentacji fotograficznej osoby,która zajmuje się pisaniem w gazecie,pracuje w radio ,teatrze.(ewentualnie z kimś, kto  się tym interesuje). 
          • Wyszukajcie w internecie oraz innych mediach(prasa,telewizja,teatr) i opracowaniach przykłady wywiadów ze znanymi (również lokalnie -w Gołkowicach)osobami .Zwróćcie uwagę,jak są konstruowane pytania-zarówno pod względem treści,jak i poprawności językowej,ortograficznej i interpunkcyjnej.
          • Wyszukajcie informacje,korzystając z różnych źródeł,z internetu, innych mediów oraz opracowań-na temat znanych dziennikarzy(również lokalnie).
          • Zapoznajcie się z programami "Publisher" i "Corel Paint" .
          • Zapoznajcie się z zasadami redagowania  gazety.Obejrzyjcie naszą szkolną gazetkę oraz inne zamieszczone w internecie.
          • Zamieśćcie tekst wywiadu i fotografie  w szkolnej gazetce i na stronie internetowej.
          1. Znawcy notatki prasowej i artykułu prasowego,doszukajcie się najciekawszych wydarzeń szkolnych w 2010 i 2011 roku.Napiszcie o tym i dokonajcie dokumentacji fotograficznej.Skorzystajcie z dyktafonu i aparatu fotograficznego,bądź innego sprzętu z funkcją nagrywania (np telefonu komórkowego)
            • Obserwujcie bacznie życie szkoły,szukajcie samodzielnie ciekawych tematów,uczestniczcie w szkolnych wydarzeniach.Korzystajcie z informacji zawartych na stronie internetowej szkoły .
            • Wyszukajcie w internecie oraz innych dostępnych źródłach przykłady notatki prasowej oraz recenzji.
            • Zwróćcie uwagę,jakie elementy zawierają,jakim językiem  są napisane, jakich wydarzeń dotyczą.
            • Stwórzcie w programie Power Point prezentację multimedialną na temat recenzji, ,notatki prasowej i artykułu prasowego. 
            • Zapoznajcie się z zasadami redagowania szkolnych gazetek-przejrzyjcie naszą szkolna gazetkę i inne zamieszczone w internecie.
            • Recenzje,notatki prasowe i artykuły zamieśćcie w szkolnej gazetce i na stronie internetowej
                     3. Konsultanci od zaproszeń i ogłoszeń,  wypromujcie kolorowy teatr w Gminie Godów.
            • Zbadajcie formę ogłoszenia i zaproszenia,wyszukajcie w internecie i innych źródłach wzory ogłoszenia i zaproszenia;zwróćcie uwagę,jakie elementy są niezbędne,jak rozmieszczone (strona graficzna).
            • Wykonajcie w programie Power Point prezentację multimedialną.
            • Zapoznajcie się z programem graficznym Corel Draw Graphics.
            • Zaprojektujcie oraz wykonajcie zaproszenie i ogłoszenie  o kolorowym happeningu.w tym programie.
            • Stwórzcie profil na portalu www.nasza-klasa.pl oraz www.facebook.pl i stronie internetowej 
            • www.e-godow.pl.
            • Zapoznajcie się z programem komputerowym Frontpage i stwórzcie stronę internetową waszej grupy.
            • Zaproście na to wydarzenie jak najwięcej osób.
            1. Badacze sprawozdania i recenzji zrelacjonujcie interesujące chwile z życia szkoły w 2010 i 2011 roku.Opiszcie je w formie recenzji i dokładnie sfotografujcie.Skorzystajcie z aparatu fotograficznego lub innego sprzętu posiadającego takie funkcje, np.telefonu komórkowego.
            • Przypomnijcie sobie formę sprawozdania. Poszukajcie w internecie i  w prasie  sprawozdań z różnych wydarzeń.
            • Zapoznaj się z formą recenzji.
            • Obserwujcie bacznie szkolne życie,miejcie oczy i uszy otwarte.Uczestniczcie w wydarzeniach,żeby je potem dokładnie i wiarygodnie przedstawić.
            • Odkryjcie historię naszej szkoły.Szukajcie informacji na ten temat w różnych źródłach, np. na stronie internetowej naszej szkoły,w różnych opracowaniach. Przeprowadźcie wywiad  z Panią Dyrektor ,z rodzicami,dziadkami oraz z innymi osobami związanymi ze szkołą. Użyjcie  do tego dyktafonu lub innego sprzętu z funkcją nagrywania, np telefonu komórkowego,aparatu fotograficznego z funkcją,kamery.
            • Porozmawiajcie z Panią Dyrektor i zapytajcie o możliwość skorzystania ze szkolnego archiwum. Przejrzyjcie szkolne kroniki. Spiszcie najważniejsze i najciekawsze informacje o szkole.
            • Zainteresujcie się patronem szkoły.Zbierzcie informacje na jego temat.Sięgnijcie do różnych źródeł.Stwórzcie prezentację multimedialną i przekażcie ją  do szkolnego centrum multimedialnego.
            • Zbierzcie informacje na temat współczesnej szkoły, skorzystajcie ze  strony internetowej,porozmawiajcie z panią sekretarką. Dane zamieśćcie w szkolnej gazetce,którą razem stworzycie.
            • Obejrzyjcie szkolną gazetkę i inne,zamieszczone na stronach internetowych szkół.
            • Zapoznajcie się z jej budową,rubrykami,tematami.
            1. Odkrywcy przemówienia ,opowiedzcie o wpływie reklamy na wasze życie.
            • Zapoznajcie się z formą przemówienia. Poszperajcie w internecie i innych źródłach (podręcznikach,opracowaniach),prasie.Wysłuchajcie przemówień w telewizji oraz w radio.Zwróćcie uwagę na słownictwo,rodzaje stosowanych wypowiedzeń.
            • Wyszukaj w dostępnych źródłach informacje na temat słynnych mówców i przedstaw ich sylwetki w formie prezentacji multimedialnej.
            • Zanotujcie swoje spostrzeżenia i stwórzcie ciekawą prezentację na temat przemówienia.
            • Obejrzycie i wysłuchajcie reklamy w internecie,prasie,radio,telewizji i innych książkach na temat mediów. Zwróćcie uwagę,jakie środki przekazu stosują twórcy reklam.Zastanówcie się  się, czemu one służą i jak wpływają na wasze codzienne życie.
            • Przeszukajcie internet i prześledźcie historię reklamy,jak się zmieniała, od czego to zależało,jaki wywierała wpływ na życie codzienne ludzi.Zróbcie ciekawą prezentację w Power Poincie.
            • Przygotujcie się do wygłoszenia przemówienia. Nagrajcie swój występ.Skorzystajcie  z aparatu fotograficznego z funkcją nagrywania,kamery lub innego sprzętu.Pamiętajcie o nienagannej wymowie,właściwej postawie.
            • Wygłoście je w szkolnym radiowęźle.
            • Zamieścće na stronie internetowej.
            1. Specjaliści fotoreportażu,opiszcie i sfotografujcie występ kolorowego teatru.
            • Wyszukajcie podstawowe pojęcia związane z pracą dziennikarza.
            • Wyjaśnijcie  je i stwórzcie multimedialny słowniczek- wykonajcie prezentację w Power Poincie.
            • Wyszukajcie w internecie ważne wskazówki na temat zasad redagowania gazety.
            • Obejrzyjcie szkolną gazetkę, inne ,zamieszczone w internecie oraz różne dostępne czasopisma.
            • Wybierzcie się do szkolnej  i gminnej biblioteki. przejrzycie prasę,zwróćcie  uwagę na tytuły,szatę graficzną, rozmieszczenie tekstu-kolumny,czcionkę itp.
            • Obejrzycie w telewizji lub w internecie  fotoreportaże.
            • Przeprowadźcie wywiad z dziennikarzem,fotografem, w jakiś sposób jest związana  z pracą w gazecie.Zbierzcie jak najwięcej informacji na temat zawodu fotoreportera,dziennikarza.Sposobu tworzenia fotoreportażu,zbierania informacji,ich selekcji,wyszukiwania ciekawych tematów-newsów,pomysłów na tytuły.
            • Zbierzcie informacje,wymyślcie scenariusz fotoreportażu,wymyślcie tytuł przyciągający uwagę i wykonajcie fotoreportaż- napiszcie ciekawy tekst i zróbcie zdjęcia.Skorzystajcie z aparatu fotograficznego,kamery  lub innego sprzętu z funkcja nagrywania,robienia zdjęć.Do profesjonalnej obróbki zdjęć wykorzystajcie program komputerowy Corel Paint.
            • Gotowy reportaż zamieśćcie w szkolnej gazetce,którą razem stworzycie oraz na stronie internetowej
            • Zadbajcie o reklamę i kolportaż gazetki.
            1. Kreatywni pisarze, stwórzcie tekst do kolorowego happeningu.
            •  Poszukaj w internecie i innych dostępnych źródłach informacji na temat sztuki happeningu.
            • Rozejrzyj się po najbliższej okolicy,popytaj,przejrzyj strony internetowe na temat teatrów wystawiających happening.
            • Wyszukaj ciekawe teksty do happeningu.
            • Wykonaj w Power Poincie ciekawą prezentację na temat happeningu.
            • Znajdź pomysł na temat ,wymyśl tytuł i stwórz tekst do happeningu.

                  1 komentarz: